..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

17 mars 2013

Jag...

...trivs i köket.

Lchf-tunnbrödet som jag bakade idag blev så bra att jag gjorde en dubbel sats. Jag har bakat efter samma recept tidigare och gjorde en liten justering när det gäller kryddningen. Receptet hittar ni HÄR. I stället för anis som krydda tog jag oregano och basilika i en sats och endast oregano i den andra. Ingen av oss gillade riktigt den starka anissmaken tidigare och den här varianten blev riktigt god!!

Till lunchen idag blev det tunnbröd som jag fyllde med majonäs, stekt bacon, lite tomat och en dutt hot salsasås som en wrap ungefär.

Söndagar för oss betyder oftast hemmafix innan dottern simskola. Maken bygger i sovrummet och jag tvättar, lagar mat och bakar. En grovplanering för kommande vecka är gjord och veckans meny börjar ta form. Chili con carnen puttrar på spisen och är redo att ätas när simningen är avslutad. Mysig hemmadag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar