..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

31 mars 2013

Summerar...

...veckans promenader till 3,5 mil.

Jag är galet nöjd över veckans motion. Hade egentligen inte tänkt ta en promenad idag heller, men så fick jag ett sms av en kompis som ville hänga på om jag skulle ut och gå... Så det blev 6 km idag också! Natten hade varit kall och luften var skönt krispig vid 10 tiden. Solen strålade och en pratstund om allt mellan himmel och jord ger energi.

Väl hemma när kesoplättarna och drottninggrädden var uppätna bestämde vi oss för ett loppisbesök, hoppet om ett pelarbord lever kvar, men ingen lycka denna gång heller. Det som fanns saknade iläggsskiva tyvärr.

Ett snabbt konstaterande, vi hade glömt tinat kycklingen till middagen och dottern skulle hämtas hos kompis så vi valde världens bästa snabbmat till middag istället, tacos. En stor portion tacosallad smakade gott!

Vi har en fortsatt trevlig påsk, trots att mina föräldrar åkte hem idag efter frukost så fortsätter vi vårt lugna påskfirande med massa mys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar