..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

30 mars 2013

Påsken...

...fortsätter i samma tempo.

Vi hade haft besök inatt... kan ni tänka er att påskharen hade varit hos oss och lämnat påskägg och påskpaket till dotterns stora glädje. Hon kunde inte vänta till efter frukosten med att kolla om hon såg några spår efter den.

Förmiddagen spenderade jag i soffan med lite wf och bloggläsning, en stund i köket med förberedelser för lunchen och packning av picknick-korgen. Maken skidade en mil och de andra spelade kort. Lunchen grillades även idag, kycklingfil'e, avokado och en god röra med kräftstjärtar och ägg i. Tänk vad gott det smakar att sitta i solen vid elden och äta. Lite kaffe med grädde njöt jag också av. Den enda som inte riktigt kunde slappna av och njuta var lillkillen, vi fick ge han mat inomhus och sedan gå ut igen.

I morse bestämde jag att inte gå någon promenad idag. Hade träningsvärk i låren och kände mig trött, men det höll inte... När vi var påväg in efter grillningen började rastlösheten komma, ett snabbt byte av kläder och en lugn promenad ner mot havet. 6,4 km ren njutning blev det och lite lugnare tempo än vanligt. Musik i öronen och det kändes toppen i kroppen!

Vi påskar vidare i samma mysiga tempo och njuter i solen!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar