..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

27 mars 2013

Extra...

...god omelett efter 6 km promenad.

Var vrålhungrig när jag kom in vid lunchtid. Fräste hackad lök och vitlök en stund, hälde i bitad tomat och fräste bort lite vätska. Hällde på äggsmet med ägg, grädde, cremefraiche, riven ost, örtsalt, svartpeppar och basilika. Stekte en liten stund och lade på några skivor salami. In i ugnen 175 grader ca. 15-20 min.

Idag hade jag lätta steg under promenaden, det var premiär för joggingskorna idag. Lätta fötter gav bra fart!

Hittade ett nytt användningsområde av en fryst fransyska också... jag råkade flytta stekpannan genom att vrida på handtaget, hade redan glömt att den stått i ugnen... Några minuter under kallvatten och ett bra tag på köttbiten och det bränner ännu. Enormt klantigt!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar