..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

13 mars 2013

Kylig...

...vinterdag med strålande sol.

-22 grader visade termometern i morse när vi klev upp. Friskt!

Igår kväll tog jag en promenad igen, maken var på skolmöte och jag visste inte om han skulle hinna hem i lämplig tid, in i det sista hoppades jag att han skulle bli sen... Men iväg kom jag, innan kändes det motigt eftersom det var -12 och blåsigt, men när jag kom iväg påpälsad med termobrallor och mina varma Hestrahandskar kändes det rätt behagligt. Det blev en kort tur på 3 km.

Gårdagens middag skulle ha varit korv och mos enligt dotterns önskemål. Efter en snabb titt i frysen ändrades planen,det räckte till barnen men till oss vuxna slängde jag ihop en snabbrätt. Smörstekte champinjoner, fräste sedan med lök, vitlök, några skivor salami och 1 msk baksamvinäger. Till det åt vi kokt blomkål med smör.

Ikväll ska M iväg på möte igen och jag passar på att promenera på fm istället, vi ska på möte på skolan med dottern och jag tar min promenad i strålande sol istället för i mörker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar