..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

14 mars 2013

Torsdagsstädningen...

...avklarad och jag ser fram emot helgen!

Skönt att slippa tänka på städning när vi är lediga allihopa i helgen. Ja, snabeldraken lär ju rastas några vändor som vanligt ändå, så göralös blir jag nog inte på något vis. Den evigt växande tvätthögen kan jag inte tänka mig tänker sluta växa heller... Men nu har vi större möjlighet att hinna med både lite måsten och lite skoj.

Förutom städning har vi gjort ett röj och rensryck idag, tänk vad mycket skrot som samlas på hög och stuvas undan som "braatthasaker". Nu minskar dessa ansamlingar iallafall!

För ett tag sedan kom vi på att övervåningen kunde bli bättre än den är. Mer ändamålsenlig förvaring behövs i hela huset och nu har vi börjat i sovrummet. Ny vägg ska byggas och bakom den blir det två klädkammare. Sovrummet är väldigt stort och på det viset kan vi tömma alkoven som senare ska få bli ett barnrum. Härom helgen möblerade vi om för att få plats att bygga och idag sätter bygget igång. Ska ta några bilder under projektets gång att visa. Börjar med en före bild. Precis vid dörrposten kommer nya väggen och muren blir alltså inbyggd i ena skrubben. Det ska bli spännande att se vart det här slutar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar