..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

7 mars 2013

Experiment...

...med brödbak pågår.

Vet inte hur många olika sorters lchf-bröd jag har bakat de senaste åren?! Många är det och nästan lika många har jag ratat...

Har precis tagit ut en ny sort ur ugnen som vi fick tips om av en kollega till maken och vi väntar spännt på resultatet.

Orsaken till att jag har testat så många olika varianter är att jag inte blir nöjd om det inte blir likt bröd. Många recept som jag har provat har gett väldigt kompakta, äggiga, ostiga och smaklösa bröd vilket jag inte är ute efter. Då hoppar jag hellre över bröd helt istället för att äta något jag inte riktigt gillar. Det ska bli spännande att se hur detta blir, OM det inte blir bra får jag helt enkelt hålla mig till frökex ett tag till. En brödrecenssion kommer i morgon.

I morgon ska jag dessutom baka tunnbröd och de vet jag är goda. Förhoppningsvis kommet de väl till pass på söndag då lunchen ska grillas utomhus!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar