..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

8 april 2013

Förälskad...

...i vår nya tvättmaskin!

Förstår inte hur vi stod ut med den gamla så länge som vi gjorde. Tvätta rent har fått en ny innebörd, inget vatten som läcker ut vid centrifugeringen, den är tystgående, tar hela 8!! kg tvätt OCH starten kan fördröjas upp till 24h med en enkel knapptryckning!!

Tidsinställningen har vi använt en hel del redan. Kommunen är här och gräver något med vatten och avlopp och rätt vad det är stängs vattnet av (som idag då de påstod att jag inte öppnat när de knackat på tre gånger... Jag var hemma OCH hade dörren öppen fram till 12.20... Hm...) mitt över dagen. Jag har ställt in att maskinen ska starta kl.5.00 vilket innebär att det finns ren tvätt att hänga på morgonen när vi kliver upp. Helt super!!!

Storleken är något annat som är super, det sägs att den inte har någon betydelse... men det är skitsnack!! Det är så roligt att tvätta med ny maskin och eftersom den är så stor så blir det "tyvärr" mer sällan. Istället för 5-7 maskiner/vecka blir det nu ca.4-5maskiner/vecka. Lyxigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar