..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

23 april 2013

Vädret...

...var inte det bästa i morse med grå himmel och regn.

Vi körde en repris på gårdagen, film, kortspel och lite hemmapyssel. Dottern är mycket piggare och skolan hägrar i morgon. Sonen däremot är något sämre, men följer han syrrans mönster borde det vända i morgon, håller tummarna för det. Näst på tur var tydligen maken som nu blivit sjuk... Jag klarar mig som vanligt, de senaste tre förkylningarna har gått mig helt förbi, inte ens lite kli i halsen! Tack LCHF!!

Efter dagens våffelmiddag tog jag en promenad, en med nya rekordtider. Jag hade siktat in mig på 7 km men jag flög fram och det blev dryga 8 km. Jag åt medvetet inte så mycket mat eftersom jag skulle iväg direkt efter så nu efteråt har jag stekt två ägg och tänker för en gång skull ta "kvällsfika", och hungrig är jag med besked. Dessutom slapp jag regnet som hängde i luften! Sköna tisdag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar