..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

13 april 2013

Tidig...

...lugn och skön morgon.

6.15 vaknade jag pigg och utvilad, hörde att lillen också vaknat till. Låg och drog mig hela 15 minuter, vågade inte ligga kvar längre med risk för att somna om och förstöra dagen helt.

I går bjöd vi hem en vän på fredagstacos, tror jag aldrig blir trött på tacos! Vi gjorde ostchips med tacokrydda på som tillbehör och en god guacamole rörde jag ihop. Efter middagen, aningens proppmätt, tog vi en promenad på 6 km. Lite kyligt ute och tom jag hade långkalsonger på mig, vilket inte är ofta.

Ostchipsen är busenkla att göra! Skiva ost och vik dubbla på ett bakplåtspapper, strössla tacokrydda över. In i ugnen 150 grader ca. 15 min. Lite olika beroende på ost. De ska bli lite gyllenbruna i kanterna och krispiga. Vi gjorde på greveost den här gången och det blev bättre än på hushållsost som har blivit lite sega tidigare.

Resten av kvällen spenderades i soffan skrivandes en lista på helgens göromål... den listan skulle kunna bli ungefär hur lång som hellst men vi höll den realistisk och den bestod av endast fyra saker. OM vi hinner med oss idag så blir det fyra nya punkter till nästa vecka och kanske vi hinner beta av en del framöver istället för att se en lista på 40+ punkter och inget blir gjort. Hemmafix och matlagning blir dagens agenda!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar