..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

18 april 2013

Vilket...

...gråväder vi har idag.

Strax före 8 hade vi klätt oss för en promenad jag och lille A. Vi skulle titta på hästarna. När jag öppnade dörren hörde jag smattret... vi gick in igen! Hade det varit sovtid för A hade det funkat ändå, bara dra på regnskyddet, men inte när vi ska se hästar tyvärr. Får se om det slutat regna vid sovning eller om jag får ta en kvällspromenad istället som igår kväll.

Igår gick jag ut efter 19.30 och det blev 7km "rundan". Det var gränsfall för sent att gå den vägen, det hann börja skymma och längs vägen finns inga gatlysen och ingen reflexväst hade jag på mig heller. Som tur är har jag ljus jacka med några reflexdetaljer på och jag hann ut på gångvägen innan det blev på tok för mörkt! Jag visste redan vid vändpunkten för 6 km att det skulle hinna skymma, men gick ändå 7 km, jag lade i en extra växel och bättrade tiden med 5 min på hela promenaden.

Att jag har tvångstankar angående jämna kilometrar har ni kanske redan förstått (inget jag lider speciellt mycket av som tur är) men jag vill gärna se svart på vitt hur ofta och hur länge jag går, så därför är det perfekt med appen runmeter som jag kopplar till kalendern i telefonen, för varje promenad som jag avslutar hamnar en liten grön plupp i kalendern. Jag gillar de gröna plupparna lika mycket som jämna kilometrar! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar