..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

10 april 2013

Många...

...saker som ska klaffa.

Den här veckan är det mycket som händer. Att få in motion, vardagen, mys, måsten och kvällsmöten osv. är ett pussel. De senaste veckorna har jag promenerat en hel del och behovet att komma ut har åter igen byggts upp. Jag blir rastlös och seg om jag inte kommer ut.

Den här veckan kör jag med lite transportmotion och kommer försöka med det några dagar i veckan framöver, kanonväder ute och vi passar på att promenera och hämta hem dottern från skolan. Rask promenad dit och långsamt tempo hem ger mer än att inte komma ut alls. I måndags blev det 4,5 km och idag tänkte jag gå tidigare och ta en omväg för att öka på dagens motion.

I slutet av maj ska jag vara med på Vårruset med ett gäng kända och okända tjejer, jag har förhoppningar om att kunna jogga någon del av loppet iallafall. Det är det första målet inom träning jag någonsin satt upp och ser fram emot det. Har även satt upp ett mål om att gå 30 km varje vecka och de senaste tre veckorna har det fungerat fint. Dessa 30 km får både innehålla transportmotion och lite raskare promenader, dock övervägande raska. Minst tre gånger i veckan ska jag komma in svettig och slut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar