..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

29 april 2013

Seg...

...start på veckan.

Känner mig astrött och konstig i kroppen. Håller mina tummar att det inte är min tur att bli sjuk nu när resten av familjen piggat på sig. Skruttar runt i myskläder, kör en maskin tvätt och gräddar lchf-knäcke (men utan pinjenötter). Ska snart ta mig en kopp kaffe för att komma igång lite. Tåningen mår bättre och ikväll blir det en långpromenad igen för att samla lite mer energi.

Veckans vägning gick ok, inte wowbra, men ok. -0,4kg och vikten har sakta börjat ticka nedåt igen till min stora glädje! Maten fungerar som vanligt kanon, det som sätter lite käppar i hjulen är om jag inte äter på hyffsat regelbundna tider. Efter lördagens middag kl.21 mådde jag väldigt illa och illamåendet har inte lagt sig förrän nu. Skulle kunnat tro att jag festade loss ordentligt utifrån hur jag mådde...

Veckans meny är hittintills väldigt ofullständig. Idag tänker vi äta "kött på spisen", nu har det stått på menyn i flera veckor utan att ha blivit av av olika anledningar, men idag så händer det. I morgon är vi bortbjudna på grillmiddag och därefter ska vi storhandla. Jag återkommer helt enkelt senare med resterande veckas meny när jag vet vad som hamnar i frysen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar