..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

20 april 2013

Njuter...

...av livet!

Har helt glömt bort att blogga dessa dagar. Så mycket annat ska hinnas med i helgen då vi väl är lediga tillsammans så jag har haft lite omprioritering. Inte för att det prioriterade var speciellt rolig... Vi har storstädat huset! Skurat det tomma kylskåpet som ska fyllas på i morgon, rengjort micron när jag ändå hade citron hemma (husmorstips), dammsugit högt och lågt, skurat golv och tvättat massa tvätt och bytt till sommartofflor på bilarna. En lugn skön lördag helt enkelt...

Jag har hunnit med att promenera också och lagat mat som vanligt. Igår tog jag och lillen en promenad på 8,5 km och idag gick jag min 7 km runda på ny rekordtid. Frysen är fylld av rotsaker och äpplemos till lillen. Storkok av köttfärssås och tacos gav många matlådor inför kommande vecka.

Gårdagens middag blev en repris av torsdagens räkmacka. Räkor, ägg, avokado, majonäs och frökex tillsammans med maken då småtrollen hade somnat.

Nu undrar ni kanske vad en dag full av måsten har med njutning att göra?! Men det är just det jag gör av att bara göra vardagliga saker tillsammans. Längtar efter våra kvällar av krattning för att få ordning på gården efter vintern. Då smider vi stora planer om hur vi vill att den vildvuxna gården någon gång ska se ut.

Önskar er en fortsatt trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar