..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

25 april 2013

Längesedan...

...jag delade med mig av något nytt recept nu.

Har egentligen haft lite svacka på matfronten ett tag men ser ett litet ljus i den enformiga tunneln nu inför grillsäsongen.

Middagen idag blev INTE soppa som det var tänkt utan en busenkel fläskfil'egryta.

Vitlök & chiligryta
Ca: 4p
600g fläskfile
4 vitlöksklyftor skivade
6-8 cm chili hackad
Fond/buljong
Balsamvinäger
1 dl creme fraiche
1,5 dl grädde
2 dl vatten
Smör

Bryn köttet och peppra det. Fräs med vitlök och chili hastigt. Häll en skvätt balsamvinäger över och tillsätt vatten och fond efter smak. Låt koka upp och häll i creme frsiche och grädde, låt koka 20 min. Klart!

Sitter nu med ett kvällskex och känner mig nöjd över kvällens 8 km promenad trots en enorm trötthet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar