..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

13 april 2013

När...

...lille A sover förmiddag så passar vi på.

Maken fortsätter med sovrummet och jag syr efterlängtade mörkläggningsgardiner till barnens rum. Skenan skruvades upp i morse och vi måttade och hade oss. Det gick fort att sy och de hänger redan på plats. I lillemans rum har vi haft en rullgardin med mycket ljusinsläpp och en dubbelvikt fleecefilt för att det ska bli någolunda mörkt och resultatet blev jättebra. Nu börjar jakten på gardintyg som också ska sys. Får se om jag hittar något fint när jag surfar runt!

Nya förvaringen i sovrummet har fått mellanvägg, hyllkonsoller, lampor/el och just i detta nu blir hyllplanen färdigställda. Middagen står i ugnen och jag ska snart förbereda lite kex som ska få avlösa kycklingen då ugnen ändå är igång.

Håller en tumme att vi slipper snö och att det blir en kvällspromenad även idag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar