..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

7 april 2013

Utsikten...

...var det absolut inget fel på.

Myskvällen med dottern i fredags blev lyckad! Restaurangbesök, bowling och avslutning med glass och utsikt. På lördag förmiddag hämtade vi hem lillen och övernattningen hade gått jättebra. Vi blev avsläppta av M som passade på att åka någon mil på skidor på bättre spår än hemma. Vi blev bjudna på god lunch innan vi åkte hemåt. Köttfärsbiff, avokadosallad, vitlökssmör (gräddsås till de som ville).

Väl hemma tog jag en promenad på 6km. Som "tur" var var det kallt ute så jag fick inviga en av mina nya tunna fkeecetröjir jag köpt. Kyligt och blåst så det bet i kinderna. Efter barnens nattning gjorde vi ett städryck i röran, vad annat trevligt än att städa kan man göra en lördagkväll?!! Dammsugning, röjning och både tvätt och diskmaskin gick varm. Det vi dragit på några dagar gick på ett nafs!

I morse var det skönt att vakna utvilad och veta att huset var i ordning. Vi har hunnit rätt mycket idag, fixat klart loppislampan som har fått ny skepnad, skruvat upp nya skohyllor i hallen med plats för fler skor, bakat siktkakor, gjort en omgång frökex och en gulaschgryta har puttrat på spisen i två timmar medan vi drack kaffe hos grannarna.

Just nu slappar vi på dotterns simskola och ikväll ska stora planeringen inför kommande veckor göras... Många roliga förändringar framöver!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar