..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

25 april 2013

Tyst...

...så att det susar i öronen.

Tröttaste dagen i mannaminne! Dottern är hos en kompis och lillen sover, önskade jag kunde göra detsamma. Nog för att jag är pigg av mig och har mycket energi nu för tiden så är 7,5h sömn alldeles för lite på två nätter. Två hostande barn och en galen katt med vårkänslor har sysselsatt mig i två nätter, dessutom snart fullmåne och lite mardrömmar på det så är tröttheten ett faktum.

Mina två dagliga koppar kaffe har utökats senaste dygnet...

Trots aptrött igår tog jag och dottern en promenad/cykeltur på 3,5 km med lillebror i vagnen. Övade start och stopp med cykeln och gick upp i skogen för att kolla till hur mycket "min" grusväg hade tinat. Den var inte promenerbar ännu tyvärr. När de små hade nattats drog jag på mig kläderna och gick min 8 km runda med bra musik i öronen. Var full av energi när jag kom in och hade inga problem att hålla mig vaken resten av kvällen. Tänkte ev. köra samma "hållamigvakenmetod" ikväll. Ut måste jag iallafall, kanske lite trädgårdsröj?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar