..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

15 april 2013

Minus...

...på vågen!

Fortfarande små siffror, men minus!!!

Den här veckan startar jag med en tröttdag, redan inne på min andra kopp kaffe. Gråtrist väder med regn och en katt som väckt mig 5-10 gånger inatt... jamat vid dörren, lyft på toalettlocket, trampat runt huvudet och krafsat på fönsterrutan... skruttkatt med vårkänslor. I dag får han vara ute HELA dagen så han kanske är trött till natten!

Än så länge ser veckan ut att vara relativt lugn, inga kvällsmöten och inte så mycket utöver det vanliga är inbokat. Men det brukar ju kunna ändras rätt snabbt och ta fart framåt mitten på veckan.

Helgens göromål på den korta att-göra-listan blev gjorda iallafall. Nu har jag skrivit upp fyra nya i kalendern och hoppas de blir gjorda innan söndag. På det här viset kommer vi lite framåt i allt fixande utan att ALLT känns övermäktigt.

Kommande veckas meny känns som en repris på alla andra veckor, har lite dåligt med fantasi på matfronten just nu. Några av förra veckans maträtter blev inte av, så jag gjorde det enkelt för mig och flyttade över de rakt av bara.

Veckans meny V.16
Måndag: Vitlöksspäckad fläskkarré med kokt blomkål
Tisdag: Korvstroganoff med vitkålssallad
Onsdag: Lax i ugnen med broccoli
Torsdag: Ugnspannkaka med drottninggrädde
Fredag: Hemlagad pizza
Lördag: Kött på spisen
Söndag: Kycklingcurry i ugnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar