..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

11 april 2013

Pizza...

...till lunch idag.

Eller egentligen "pizzakryddad" omelett. Gott och enkelt. Extra gott smakade det efter 7 km promenad. Passade på när A sov i vagnen.

Jag gjorde omelett på 4 ägg till mig och A vilket räckte och blev lite över.

Jag hackade en vitlök och 3 cm grön chili. Fräste de mjuka i smör och hällde över äggsmeten.

Äggsmeten bestod av 4 ägg, ca. 80g ost, 4-5 msk grädde, örtsalt, vitpeppar, smulad torkad basilika ca. 1/2-1 tsk och 100g klyftade körsbärstomater. (Tomaterna hann jag knappt se röken av innan A slukat alla).

Nu bär det av för skolhämtning och en mellis i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar