..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

23 juni 2013

Annorlunda...

...men mysig kväll.

Började dagen med en repris på gårdagens brunch. Lika gott idag också! 

Mmmm...


Mätt och belåten blev det morgonkaffe ute i solen. En snabb överläggning om dagens prioriteringar och det enda måste som fanns var gräsklippning... Hur kommer det sig att gräset växer ännu snabbare när åkgräsklipparen är trasig?!?

Sagt och gjort, den ICKE självgående klipparen åkte fram och jag började traska. Hann med ca 2 liter vatten och svetten lackade, det var slitigt i gassande sol! Efter 3,5 h tog orken slut, men inte gräsmattan, vi har STOR gård... Jag önskar jag hade haft runmeter igång så jag kunnat se hur mycket jag hann gå idag. Promenaden jag hade planerat in uteblev pga brist på ork. Känner mig rätt nöjd ändå! 

När lillen sovit klart bar det  iväg för mathandling och sandalshopping till lillen och efter det var en grillmiddag inbokad hos mor och far tillsammans med min farfar. God mat och en mysig kväll. Kvällsfika innan hemfärd och bums i säng med barnen när vi kom hem...

När vi tänt gasolvärmaren och satt oss på altanen en stund så kom lillfia smygandes. Hon kunde inte sova och kröp upp i soffan mellan oss. Det slutade med detta...

Fia med lillfia

...ett parti fia. Hur mysigt som hellst! 22.10 smög hon upp igen för att sova. 

Nu sitter vi fortfarande ute och det har börjat smattra mysigt på plåttaket! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar