..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

25 juni 2013

Varmaste...

...dagen hittills i år!

Utedag från morgon till eftermiddag. När vi gick in för middag vid 17 tiden var vi rätt less på solen efter att ha varit ute sedan 8.00. Överhettade blev det en kall dusch för lite svalka efter middagen. Idag har vi lyft och skruvat planket/staketet som hängt på sniskan sedan stormen för 1 1/2 år sedan. Fix och trix funkar bra då M har beredskap. Kanske blir det mycket gjort den här veckan här hemma?!? kan hoppas på det iallafall!!

Förra veckans träning uppnåddes inte helt, det blev ingen jogg alls. Det blev två gympass, två raska promenader och en mastodontgräsklippning på 3,5 h förra veckan. Den här veckan blir det lite annorlunda, hemmaträning endast. En ny bekantskap för dagen är pilatesboll/balansboll, jag har ägnat 40 minuter i samband med Allsången till att köra igenom en hel hög pilatesövningar för att lära mig lite mer och känna på vad det handlar om. En del övningar kändes omöjliga medan andra fastnade jag lite mer för och kommer börja med de och sedan utöka. Jag körde 15*1 och blev väldigt svettig!!

Ungefär så här kan nog veckan se ut:
Måndag: Promenad 6,5 km
Tisdag: Pilatestest
Onsdag: Promenad med de små. Styrkepass/hantlar, armar/axlar
Torsdag: Promenad OM det är bra väder
Fredag: Balansboll rygg/mage/ben
Lördag: ?
Söndag: Styrka armar/axlar


En solig kväll vid vår strandpromenad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar