..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

4 juni 2013

Seg...

...och trött i kroppen, regngrått ute och en skön soffa.

Trots allt tog jag mig ut på en 5 km runda. Startade med 2 km pw, fortsatte med 2 km lååångsam joggning och avslutade med 1 km pw. Jag tänkte mig för och begav mig ut före middagen idag, det var större risk att jag hade hoppat över om jag väntat till efter när jag är mätt och ännu segare.

Det började precis småregna när jag klev ut på trappan och fortsatte första kilometern, när jag gick upp i skogen avtog det och började lite smått igen då jag kom ut ur skogen. Inga mygg och sval luft, riktigt behagligt. När jag kom hem stod maken och grillade kycklingfilé i duggregnet och det smakade riktigt bra med mat efter ett motionspass.

Nu när barnen somnat drog M iväg för ett kvällspass, det regnar rätt ordentligt just nu så han kör ett inomhuspass på stationen istället.

Passade på att föreviga körsbärsblommen innan de blåser bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar