..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

15 juni 2013

Lyssnade...

...på kroppen igår.

Halva dagen igår var en gråzon. Började med illamående och en sjuk trötthet. Att somna sittande var inga problem... inget kaffe kunde jag få i mig heller... sova kunde jag ju inte heller göra... la ambitionsnivån väldigt lågt och en stund efter lunch började det rätta till sig. Yrsel, illamående, TRÖTT och brus i kroppen?!? Man ska inte förstå allt här i världen helt enkelt. 

Grädda frökex och tvätta lite lyckades jag med iallafall. Vi hann med 5 omgångar med fia jag och dottern också, lagom avancerat. 

Mys


Efter lunchen kom en kompis till dottern och de önskade tacos till middag, så det blev både kycklingtacos och köttfärs. Lyckades sedan somna på soffan vid 21 och förflyttade mig till sängen och sov vidare. 

I morse vaknade jag 6.30 och kände mig utvilad och som "vanligt". Kan ha varit ett sätt för kroppen att få ta igen lite sömn. Lite lite i längden med 5-6h/natt. 

Nu är frukosten intagen och första kaffekoppen på väg ner. Om en timme tänkte jag äntligen ge mig ut på en pw/joggingtur. Känns befriande!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar