..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

3 juni 2013

Måndag...

...åter igen.

Så skönt med extra lång helg och ledigt tillsammans. En dag extra gör stor skillnad, på två dagar hinner vi knappt koppla av innan det är dags att dra igång en ny vecka. Kortvecka med flera kalas och trevligheter inbokade och nedräkningen till sommarlovet har börjat på riktigt.

Jag har bestämt mig för att inte lägga ut någon veckomeny på ett tag framöver. Orsaken är att vi grillar mest hela tiden, ingen variation direkt eftersom jag aldrig riktigt vet i förväg vad som hamnar på grillen. Däremot tänkte jag försöka dela med mig av lite nya grilltillbehör. Jag har några spännande nya såser och sallader på gång och lägger ut lite "Dagens" med recept lite nu och då istället. Grillar vi inte brukar det bli lite enkla genvägar som rester, ugnspannkaka, tacos, räkor, eller nåt annat supersnabbt.

Veckans vikt då, rapporterade månadsvikten i lördags och har sedan dess lyckats med några hg till, så jag är på G. Hade tänkt ge mig ut på promenad i kväll efter att kottarna somnat, håller tummarna att det slutar regna till dess, eller iallafall avtar något. Har grym träningsvärk i låren sedan intervallerna i lördags och håller mig nog till att promenera idag och tar lite joggin i morgon istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar