..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

11 juni 2013

Skolavslutning...

...i morgon.

Lite förberedelser, mys, familjetid och träning har dagen erbjudit. Vi har haft lunchdate på folkan idag, jag, maken, lillen och min pappa. Ungefär så här brukar min tallrik se ut när jag går loss på den goda salladsbuffén, minus fläsket och plus mer kyckling. Idag var jag bara jättesugen på knaperstekt fläsk! Ofta blir det mycket mat och orkar inte middag ens, så idag blev det två frökex och en kopp kaffe till kvällsfika istället. Gymet jag kikade på i söndags fick sig ett besök idag, provtränade för att se om jag ska kunna trivas och det kändes riktigt bra. Körde igenom kroppen och hoppas på träningsvärk de närmaste dagarna. Måste googla runt lite på maskinerna som finns så jag kan bygga upp en liten övningsbank.

Folkanlunch

Som förberedelser idag har vi flätat hår, målat naglar och haft stortvagning. Tror hon själv tycker det är lite spännande med sommarlov och avslutning. Hon valde cerist nagellack och mamman ska ha samma också. Fyra flätor i håret och vi håller tummarna för många lockar. Kläderna är strukna och vi är redo!

Skolavslutningsförberedelser

Min nya klänning är också struken. En riktig gladklänning! Eftersom alla klänningar var för stora så blev det ett nyinköp. Riktigt nöjd faktiskt att den inte är svart eller någon annan färg från gråskalan.

Gladklänning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar