..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

16 juni 2013

Trevlig...

...helg och än är den inte över.

På förmiddagen igår blev det pw/jogging som planerat, 6 km totalt. Började med 1 km pw och sedan joggade och pw varvat i 1 km (mest jogg), joggade 1 km, gick 50 m och därefter 2 km jogg och avslutade med 1 km pw. Det bästa av allt är att jag förbättrade tiden med 4 min!! 

Efter lite lunch och handling var det dags för middag hos goa vänner som vi inte sett på länge, alldeles för länge sedan konstaterade vi!! Men vilken trevlig kväll!! Grillafton med massa gott på bordet. Rödbetor med chevre och pinjenötter, en god sallad med rädisor, sparris, ärtskidor, oliver, tomater, fetaost och ruccola. Bea-sås, en sås med kesella och mangochutney och ugnspotatis. Många goda lchf-vänliga saker att välja på. Efterrätten var också väldigt god, lite för fruktig men mycket god. Delade med lillen som mumsade i sig glatt. Bananglass med chokladkross (frysta bananskivor mixade med lite mörk choklad), mangosorbet och hallon på toppen. Barnen lekte glatt till 22.30 och hade riktigt kul tillsammans.

Hade hoppats på lite sovmorgon idag. Det hade jag iof kunnat få också om jag inte hade vaknat 6.30 utvilad... Barnen sov lite längre än mig. 

Idag ser vädret ut så här.

Regntunga skyar

Lite städning och tvättning fick duga som dagens aktivitet. Vi gick ut en sväng efter mellis och hann få oss lite luft innan himlen öppnade sig. Hade tänkt mig en promenad senare ikväll och ska nog banne mig dra på mig regnstället och trotsa vädergudarna. Dags att skaffa linser tror jag bestämt, det värsta som finns med en promenad i regn är vattendroppar och imma på glasen.

Har fått frågan några gånger hur jag äter en dag, så i nästa inlägg tänkte jag köra en redovisning av vad jag ätit idag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar