..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

22 juni 2013

Energipåfyllnad...

...pågår hela helgen.

Redan förra helgen planerade vi in en date jag och maken. Vi visste ju att vi skulle ha lite barnpassning under denna helg och tänkte ta tillfället i akt att bege oss på date. Inte vilken date som hellst... väckarklockan ringde 6.00 och 6.24 begav vi oss iväg mot gymmet!! Galet tycker kanske endel, skönt tycker jag. Körde i en dryg timme och åkte sedan hem för att fixa frukost, eller brunch redan kl 8.00 snarare. Vi dukade upp massa smaskens, rester från gårdagen och räk/kräftröran vi inte orkade äta igår kväll och lite annat smått och gott. Åt en stadig brunch och siktar in mig på middagen idag eftersom jag åt mig ordentligt mätt.


Uppdukade godsaker

Delar av min brunch

I övrigt idag har vi sett på film när det var usligt väder, sedan hann vi med lite tennis och fotboll när det sprack upp på eftermiddagen. Nu ska jag krypa under en filt ute på altanen, dra igång värmaren och dricka en kopp te.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar