..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

1 juni 2013

Vårruset...

...2013.

Ja det var ju i torsdags det gick av stapeln. Vilken härlig stämning, vilken puls och vilket gäng! Tidtagningen var lite svår eftersom det var stillastående direkt från början och det tog nån minut innan jag passerade startlinjen och innan jag kunde ta ut stegen ordentligt, jag startade klockan för tidigt. Klockan stannade iallafall på 50.49 och det blev antagligen under 50 minuter på 5.3 km och jag är nöjd! Jag kommer definitivt göra om det dessutom. Målet är att springa nästa år... Jag sprang även i torsdags, det var grusväg en bit och där sprang jag, på asfalten vågade jag inte eftersom jag brukar känna av ena knät då. Efteråt var det picnic med goa tjejer, eftersom vårrusets kasse inte innehöll så många lchf-vänliga saker så tog jag med mig lite själv att komplettera med, visste att jag skulle vara hungrig efteråt.

Idag är det månadsvägning i lchf-forumet jag är med i och mitt resultat blev -1,3 och jag är bara sååå glad att det inte är + och inte stillastående!

Efter lunchen idag tog vi vårt pick och pack och drog ner på strandpromenaden. Jag klädd för träningspass, dottern med cykelutrustning, sonen redo att sova i vagnen och maken utrustad med ett stort tålamod att hjälpa dottern med nya stora cykeln och redo att skjuta barnvagnen. Jag kände när jag traskade iväg att jag hade träningsvärk i vristerna från i torsdags. Värmde upp med rask promenad 1 km och sedan körde jag "lyktstolpsintervaller" med löpning i ca 3 km eller hur jag nu ska kalla det och avslutade med 1 km promenad. Rätt svettig och nöjd efteråt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar