..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

7 juni 2013

Utomhus...

...hela dagen.

Trasig gräsklippare och lite med tid på vardagar så tar det en hel dag att klippa när det väl fungerar. Eller klippa är väl fel ord egentligen, slå gräset snarare. Lillen har vandrat mellan klätterställningen med rutchkana och sandlådan. Nöjd kille om han får gräva och sila sanden mellan fingrarna. Dottern var också nöjd när hon väl fick lekkompis efter lunchen. Mamma var inte då rolig. Dagens lunch blev en krämig räksallad. Majonäs, creme fraiche, sambal oelek, ägg, tomat, romansallad, räkor, svartpeppar och örtsalt. Hur enkelt och gott som hellst!

Krämig räksallad
När kottarna somnat drog jag på mig träningskläder, ny lista med musik i öronen och går ut genom dörren (jag var inte pepp alls på en pw, men kände känslan när jag kommer hem nöjd), det regnade... kollade utöver fjärden, stora svarta moln och regnet tilltog. Gissa om jag blev irriterad!! Svidade om igen och satte mig i soffan, det var 40 min sen och det öser ner fortfarande. Tur jag är gjord av socker så jag har ett giltigt skäl att stanna inomhus! Hoppas på bättre väder i morgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar