..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

1 juni 2013

Trots...

...regn så grillar vi middagen idag.

Det finns inget dåligt grillväder... säger jag som sällan behöver stå där vid grillen... Maken har grillat mitt i vintern i -23 grader, grillkol gick inte ens att köpa så vi använde några sängben som ändå skulle kasserad, lite klent med värme och köttet fick tillagas i ugnen innan vi kunde äta, men grillat smakafe det iallafall! Även i spöregn grillar vi! 

Tomatsallad


Till middagen tänkte jag göra en enkel tomatsallad med fetaost enligt detta recept:
2 tomater
1 block fetaost
2 soltorkade tomater
1 vitlöksklyfta
1 msk balsamvinäger
2 msk rapsolja
Örtsalt och svartpeppar
Skär tomater och fetaost i bitar, strimla soltorkade tomaterna och riv vitlöken. Blanda allt i en skål och häll över resten av ingredienserna och blanda. Klart!

Allt gick bra till jag skulle öppna fetaosten, stank riktigt äckligt när jag öppnade förpackningen... Skit också, den var sur. Fick tänka om och det blir en avokado i istället. Funkar nog det med, det lär visa sig när vi ska äta om en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar