..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

26 juni 2013

Dagens...

...väder är regn och grått.

En dag med ösregn och vi har fixat lite med inomhusgöra som blir bortprioriterat när det är vackert väder, som att vika tvätt... MYCKET tvätt! Fia med knuff, dammsugning, bus och bakning har vi också hunnit med. Mer frökex, de får helt enkelt inte ta slut, och bröd till barnen.

Jag började dagen med ägg och majonäs med svartpeppar, idag med kombinationen frökex med skinka och ost på, påminde lite om smörgåstårta när jag åt.
Favorit
Kan inte vara utan frökex
Till lunch idag blev det ugnspannkaka i lite annan form än vanligt. Jag hade lite för lite grädde hemma och tog istället keso som hade kort datum. När jag höll på att hälla i fiberhusken råkade jag tappa räkningen och tog en extra msk för säkerhetsskull vilket gjorde "smeten" till en deg, den flöt inte ens ut i långpannan och såg ut som en gigantisk limpa. Den smakade bra trots allt och vi åt hallongrädde till.

Annorlunda form på dagens ugnspannkaka
Till middag fick L välja vad vi skulle äta (inom rimliga gränser) och hon valde kyckling med curry som vanligt. Inte mig emot!
Dotterns middagsönskemål
Dagens träning är också avklarad. Jag körde med hantlar som var liiite för tunga och körde 10 olika övningar 3*8rep. Kan även meddela att jag har träningsvärk sedan balansbollen igår... magen verkar ha fått jobba en hel del, dessutom tror jag det kommer vara värre i morgon.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar