..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

10 juni 2013

Dagens...

...mumsiga mellanmål...

Två surriga flugor slank in under min löptur i skogen. Lätta kväljningar och nära att spy, hade önskat en slurk vatten att skölja ned dem med iallafall eftersom de fastnade i halsen. Uäk!!! 

Tyvärr har jag inget foto på mellanmålet eftersom de var för snabba, och hade jag hunnit fota så hade sannolikheten varit stor att jag hunnit stänga munnen i mitt flåsande och gått miste om lite delikata extraproteiner... 

Grönt är skönt


Till middag idag körde vi tema grönt, bara gröna tillbehör till grillad karr'e. Barnen hade även potatis till, egentligen överflödigt eftersom dottern åt 1/2 pyttispära och lillen rörde inte sin. Däremot vräker de i sig paprika, kött, creme fraiche och gurka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar