..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

9 juni 2013

Jag...

...älskar verkligen oplanerade lediga dagar!

Av någon underlig anledning är det då vi får mest gjort, när att-göra-listan är obefintlig. Vi har flyttat buske, planterat om en stor humle, höjt en av tre rutchkanor, satt upp studsmattan, mysfikat i skuggan av lönnen, lekt i sandlådan och tittat på gym.

Vi bor ute på landet, eller utanför en liten ort och tre mil från det man kan kalla en stad. Närmaste "rikiga" gym ligger 2 mil bort. Jag åker väldigt sällan förbi och när jag sedan jobbar blir det åt fel håll. Att betala flera hundra i månaden för något jag sällan kommer använda är ingen ide eftersom jag känner mig själv väl. Nu finns det tydligen ett skapligt utrustat gym ca. 1 mil ännu längre ut på vischan. Kostnaden är 500kr för ett helt år och det är för hela familjen!!! Jag vill försöka mig på lite styrketräning och idag följde en vän med och visade mig runt och vi provade lite olika övningar och maskiner, det gav mersmak. När jag sedan börjar jobba igen har jag tillgång till gym på jobbet och det här alternativet kan bli en bra början och ett komplement senare. Så nu kör jag på och se hur det går!

Smygfotad!


Just nu sitter vi i kvällssolen under lönnen med en kopp te. Bloggar, mailar och fixar inför veckan som kommer. 

2 kommentarer:

  1. 500, för ett helt år, för hela famijen?
    *sjukt biligt!*

    a kul med monterad studsmatta,d et gillar L va?? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt nöjd tjej, och kille! Han går precis in under och det var skoj att reta syrran :-)

      För hela familjen ja, riktigt bra :-)

      Radera