..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

3 juni 2013

Sållande...

...av jord och mysig dag.

Igår ställde vi klockan på 6.00, galet på en söndag helt klart. Nu är våra barn ofta vaken den tiden så det var mest för att inte "försova sig". Klev upp och packade i ordning lite och gav lillen en förfrukost och vid 7.30 var vi på väg. Hem till mor och far för lite trädgårdsarbete och mys.

Frukosten stod på bordet när vi kom och sen satte maken och mamma igång att sålla jord, en stor hög skulle gås igenom. Till lunch blev det wok utomhus på murikan och det blev jättegott!

Efter lunchen åkte jag och maken för lite shopping. Efter 26 kg viktminskninga har herrn i huset rätt dåligt med shorts... de gamla var ca. 2 dm för stora. Även jag har samma delikata "problem" jag behövde en sommarklänning till skolavslutningen, de från i fjol sitter inte direkt bra. Hittade även ett par jeans, har bara haft ett par jag kan ha ett tag och mörkblåa jeggings känns inte så svalt de hetaste dagarna. Även underkläder inhandlades. Hittade och provade en hel del som jag tänkte spana efter på sommarrean om några veckor. Tänkte dessutom inte köpa så mycket eftersom jag inte tänker ha denna storlek nästa sommar heller, men mer än en klänning behöver jag nog i sommar iallafall...

Till middag blev det grillad kycklingfilé, tomatsallad, coleslaw, vitlöksdressing och kryddsmör. Hur gott som hellst, och den här gången hade vi alla ingredienser till tomatsalladen jag skrev om tidigare.


Dagens grillmiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar