..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

15 juli 2013

Alltså...

...att ställa sig på vågen i morse var dömt att misslyckas redan på förhand.

Vaknade och kände mig rätt febrig, hängig och ont i lederna. Har mycket vatten i kroppen men tack och lov inte så ont i halsen alls idag. Ledvärken kommer sig garanterat av vätskan i kroppen, hög igenkänningsfaktor på den tyvärr... Vågen visade lite + men inga gigantiska siffror trots allt, + 0,7 kg. Förhoppningsvis mår jag prima i morgon och kan starta veckan på ett vettigare sätt!

Hela dagen känns som en dimma och jag har nog inte riktigt vaknat till alls idag. Alldeles för sen frukost idag, kaffe i favoritfåtöljen och en djupdykning i ett gigantiskt berg av rentvätt och ett berg av helgens inrökta kläder är allt jag orkat idag.

Eller det är en sanning med modifikation... vid 14 kändes det kvavt och instängt så vi drog iväg för att kika om några nya kantareller kikat fram, vi hittade en dryg liter till. Vi traskade längs skogsvägen och hittade galet mycket smultron. Barnen åt sig mätta på smultron och jag fick nog i mig några nävar jag med, vi hade nog kunnat plocka flera liter, så rött var det.

Snart väntar sängen och förhoppningsvis en frisk morgondag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar