..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

5 juli 2013

Serverade...

...frukost redan 6.30 i morse.

Nu var det inte min egen familj jag serverade utan familjen mygga. Klockan ringde 6.00 och upp flög jag, eller iallafall ålade mig ur sängen efter snoozning nr. 2. Jag valde helt fel promenadväg för min morgonrunda, favoritvägen i skogen ledde till ett väldans kalasande på mig... mindre trevlig promenad tyvärr!

Bild från nätet

Hela dagen har gått i myggens och krypens tecken. Vi har varit på en heldagsutflykt med grannfamiljen, en riktig semesterdag i skönt tempo. Mystisk sagovandring i Trollska skogen (en del mygg och broms), lunchen intagen på en sandstrand vid havet (rätt mycket myror och broms), inköp av krukor på krukmakeri (myggfritt), ett dopp i en sjö som erbjöd något varmare vatten än havet kunde erbjuda (en del myggor som hann kalasa på både mig och lillen), vi avslutade med middag på pizzeria med god sallad och pizza, tack och lov en myggfri upplevelse där också. 

Galen som jag är ställer jag klockan till i morgon också, en träningsdate står på shemat tillsammans med en peppande vän! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar