..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

1 juli 2013

Började...

...dagen med att kliva upp på vågen.

Månadsvägning i forumgruppen på facebook. Jag är snubblande nära mitt nästa delmål och det var med spänning jag klev upp och ner på vågen några gånger, tog ett extra toabesök och höll tummarna igen, men icke... -1,2kg från förra månaden och retsamma 0,2kg till mitt nästa delmål, ja ja, i morgon kanske!!

Matig frukost

Laddade inför dagen med en "Stockholmare", ägg, majonäs och några oliver och naturligtvis svartpeppar till frukost. Kuskade runt på gräsklipparen några timmar innan lunch och lyssnade på podcast och musik. Hann även med att bränna axlarna trots solskyddsfaktor 50...

Jag har även firat denna måndag med en joggingrunda!! Beredskap slut och jag kunde ge mig iväg, 1km pw, 2 km jogg och 1 km pw. Så jäkla skönt! Maken tränar efter övningen ikväll och jag ger mig iväg till gymmet i morgon. 

Dagens middag tillagades i två foliepaket. En med lax och kryddor i och en med marinerad blommkål och potatis i. Lite disk och kladd och snabb förberedelse, kan inte bli bättre. Till gjorde jag en "rosa"sås till L och till oss andra blev det dillmajonäs/creme fraiche-sås på hemgjord majonäs.

Så smidigt med allt i foliepaket


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar