..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

4 juli 2013

Måste...

...dra ner på kaffet igen, hinner inte bli hungrig mellan måltiderna pga. många koppar kaffe med grädde...

Dagen har fortsatt seg, inte mycket har blivit gjort denna dag. Lite rastlös och trött av att vara inomhus, tillslut gick vi ut en timme medan vi grillade middagen. Vi rockade rockring och tränade på cirkuskonster. Härjade på en stund för att aktivera både små och stora.

Till middag helgrillade vi kotlettrad, smörstekte champinjoner och latmansbea till. Måste göra iordning en stor sats kryddsmör och vitlökssmör igen så vi håller oss undan den farligt goda men inte så "rena" bea-såsen till vardags. Vi grillade även 1 kg kycklingfilé som vi ska fixa iordning till morgondagens utflykt. Lite picnic med fina grannfamiljen.

Helgrillad kotlettrad
Vid nattning var jag fortfarande väldigt mätt och kände inte alls för att krumbukta mig och göra övningar med balans/pilates-bollen. Hade nog lätt kunnat hoppa över träningen idag, men kom på bättre tankar som tur var. Nu när det är gjort känns det riktigt skönt, fick vänta ut mättnaden lite bara. Det blev 11 olika övningar, 2*15 på varje. Måste säga att bollen börjar bli min vän, känns som effektiv träning. Tyvärr är den något oval och vissa övningar blir omöjliga att genomföra, tur det finns en uppsjö av olika att göra!

Nu hinkar jag vatten och tänkte ladda för en morgonpromenad innan frukost i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar