..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

6 juli 2013

Grillen...

...går varm, bokstavligt talat.

Vi hade ingen tändvätska kvar, men det hindrade inte oss, fram med varmluftspistolen. (den är inköpt för diverse möbelrenoveringar men har aldrig används till det, endast grillning) Högrev och kycklingben, lite extra till morgondagens lunch. Lite goda tillbehör bara så är saken klar! God middag!

Dagens grilltallrik
Känner mig rätt överhettad idag efter 2 timmar på gräsklipparen i strålande sol. Mycket vatten och en paus i skuggan behövdes för att lida igenom åkturen. Hade tänkt att rensa ogräs också idag, men det kändes alldeles för tråkigt så jag skjuter upp det ännu lite till.

Som jag skrivit tidigare har jag en hel del energi och svårt att komma i säng om kvällarna. Det leder till att mornarna är lite motiga ibland, jag har inga problem alls när jag väl är uppe inte heller om klockan passerat 6.30, men när lillen är som surrigast runt 6.00 och jag inte somnat förrän 23.30 så är det lite grusigt i ögonen och kämpigt. Så igår kom jag på den geniala iden att lägga mig tidigare efter en lång dag på språng, somnade säkert 1,5 h tidigare än vanligt vilket resulterade i att jag vaknade 4.30 och var klarvaken, verkligen lysande!! Eller inte... tänker inte göra om det ikväll igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar