..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

22 juli 2013

Världens...

...bästa PT i löpning! 

Hon pressar mig nästintill till blodsmak i munnen, när jag är trött peppar hon och jag orkar mycket mer än vad jag kunnat tro. Det blev en sen springtur, träffades 20.30 och började med 1 km rask promenad, 2 km löpning, 5 backintervaller (vid 4e var jag nära döden, men jag klarade det), promenerade/ småjoggade om vartannat i 1 km, 1 km fartlek mellan lyktstolparna och avslutade med 1 km promenad hem. Hon ser hur jag springer och korrigerar när jag gör galet, kikar på min teknik i uppförsbackar och säger åt mig att lyfta knäna och ta ut steglängden osv. Hur kul som hellst!! Stretchade ordentligt på deras uteplats och begav mig hem för en riktigt sen middag.


Hela gårdagens matintag blev skev, sen frukost, fikabesök på förmiddagen, lillen somnade innan mat, lunch 14.00, jag var inte speciellt hungrig vi 18 tiden då barnen behövde äta och vi bestämde oss för en räkmiddag, så när jag kom hem med darriga ben var räkorna färdigskalade och äggen kokta.

Två kokta ägg, räkor, riven ost, lök, creme fraiche, peppar och salt, en stor klick majonäs och två frökex laddade jag upp med, vrålhungrig. Precis när vi skulle börja vaknade lillen, besvärlig tandsprickning, han lugnade sig efter ett långt tag och vi kunde äta och ca 23.00 intogs middagen, alldeles för sent för mig egentligen. Vaknade mätt och med jordens träningsvärk!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar