..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

26 juli 2013

Dansar...

...regndansen och hoppas det ska regnar inatt.

Är less på att vattna häckplantorna som sattes för några veckor sedan. Att de som var här och planterade inte vattnade mer än 1l/planta gör inte saken bättre. Så nu önskar jag regn på natten och fint på dagen!

Efter frukosten i morse körde jag ett tvättrace, en snabb lunch till barnen och iväg för altanhäng hos dotterns kompis och hans goa familj. Jag fick mig en promenad, lillen somnade och dottern lite sparkcykling. Strålande väder, poolbad, massa surr, kaffe och nöjda barn, en skön semesterdag!

På vägen hem vid 16-tiden började jag känna mig lite märklig, lite illamående och värk i magen och kom då på att jag själv inte hade ätit något sedan frukosten kl. 8. Snabb middag som tur var och ordningen var återställd, tur jag åt stekt ägg till frukost just idag!

Har fixat lite i trädgården senaste veckan, förberett lite för växtflytt en regnig dag eller i höst. Har en väldigt fin Clematis som bor under äppelträdet som blommar just nu. Det kliar lite i mina trädgårdsfingrar.

En av mina nu blommande Clematis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar