..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

25 juli 2013

Det...

...är precis som att jag inte riktigt vågar tro att jag nått tvåsiffrigt.

När jag ställer mig på vågen tror jag fortfarande att jag drömt. Men icke, det håller sig stadigt under. Ja som vanligt pendlar det lite upp och ner, men inte över tvåsiffrigt iallafall.

Natten har jag och barnen spenderat hos mina föräldrar, vattnat blommor och främst hållt oss hemifrån. En mysig kväll med fiaspel när lillen somnat och när båda sov satt jag lääänge i uterummet och njöt av att det blev lite svalare. 

Vi åkte hemifrån redan på fm för lekparkshäng, picnic och cirkusföreställning med barndomsvän och hennes familj. Eftersom maken har beredskap fick han snällt stanna hemma och jobba...

Fasadarbete och byte av fönster och balkongdörr ger STORA hål rakt ut. För att M ska kunna jobba lite mer tidseffektivt och framförallt längre om kvällen så höll vi oss ur vägen.

Passat på att handla och hämtade ett fönster på byggbutiken när vi ändå var i farten så nu finns det mer jobb att göra. 

Nu kör jag förberedelse inför kvällens grillning nere vid havet medan M är ute och släcker skogsbrand. Vi tänkte grilla kyckling och stockholmare, ev ett knyte med blommkål, en fetaostcreme och korvbröd. Med det väder vi har nu kan det inte bli annat än skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar