..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

22 juli 2013

Undrar...

...varför jag inte skrev om veckans resultat då jag tom kommer ihåg att det är måndag?!?

Ja det kan man ju undra... Iallafall hade jag stor anledning till att jubla redan i fredags då jag uppnådde ett STORT delmål som jag satte upp redan i augusti i fjol. Jag har inga tidsgränser på mina mål utan fyller i i efterhand då jag uppnått dem. Istället kör jag med korta utmaningar och jagar på mig själv lite extra.

Nu har jag två olika vikter att utgå ifrån, en från min högsta vikt någonsin (för att se min totala i ett längre perspektiv) och en från när jag började strikta till min lchf igen efter min senaste graviditet. Målen är uppsatta efter det senaste.

Mina delmål har sett ut så här fram till nu
1. -5 kg
2. -10 kg
3. -15 kg (uppnått 2012-10-11)
4. Tvåsiffrigt (uppnått 2013-07-19)

Det var alltså delmål 4 jag lyckades med och sen fredag har jag gått ner ytterligare litegrann. - 23,5 kg har jag alltså gått ner!!! Totalen från högsta vikt är -27,3 kg.
 
Det bästa av allt är att jag mår så otroligt bra och har sjukt mycket energi och INGET kan rubba mig!! Jag är bestämd och jag kan!! Jag känner min kropp och jag vet att jag aldrig  mer kommer utsätta den för kolhydrater i större mängd än nu.  Jag varken kan eller vill göra det. DET är en skön känsla!!

Jag är kompis med min kropp nu och försöker inte längre att motarbeta den. Jag lär mig nya saker hela tiden, inte minst nu när jag börjat träna, det är häftigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar