..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

20 juli 2013

Husmorssemester...

...modell kortare blev det igår.

Upp och iväg, hela familjen. Jag blev avsläppt hos frissan och resten åkte på Willys för att fylla våra tomma skåp. Blev upphämtad efter en lugn stund i stolen. Tvättstolen har ryggmassage och skön hårbottennassage fick jag också. Lite mer handling och hemma före lunch, snacka om effektiv morgon!

Till lunch blev det ost och baconkorv med smör, snabbt och enkelt. Middagen var också extremt simpel, grillad kyckling från ica och köpt chilibea.

Gillar genvägar för att få tid till annat

Jag som alltid brukar läsa på förpackningar missade det på chilibean, hade jag läst hade vi aldrig köpt den. För mycket kolhydrater!! Köpt sås är absolut inte optimalt men bra när vi fixar och donar med annat och inte ids laga något. 

Kvällen kunde också ha blivit hur effektiv som hellst, vi hade förutsättningarna. Lillen somnade 19.00 och L sov hos kompis för första gången (tror det var jobbigast för mamman...) Vi blev så rastlös av tomheten så vi fick inget alls gjort förutom det vanliga köksröjjet och tvättköret. Jo en upprensning bland lillens kläder hann jag med. 

Idag händer det lite mer som tur är. Plocka ur skrubb och snart måla sovrumsväggen, återkommer med bild senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar