..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

17 juli 2013

Urusel...

...sömn inatt.

Kändes som jag knappt hade somnat när klockan visade 6.00 och 6.30 skulle klockan ringa... stängde av alarmet och somnade ifrån gymmet.

Mår bra nu förutom envis rinnsnuva och lite yrsel. Istället för morgongym blir det balansboll och styrketräning armar/axlar när småkottarna somnat ikväll. Maken hämtar hem sysselsättning i form av isolering och virke inför beredskapsveckan, så lite hemmaträning får funka!

Till lunch idag gjorde jag en krämig god sallad. Delade tomat, paprika, fetaost, finstrimlade purjolök och soltorkad tomat. La i en skål och hällde lite olja och balsamvinäger över. Kryddade med nymalen peppar och italiensk salladskrydda. Vevade runt och skar rökt fläskfil'e och blandade i. Jag lägger ofta till oliver på tallriken eftersom jag och lillen är de enda som äter det i familjen.

Ser väldigt mycket ut, men det ligger på en asiette

Till middag blev det ett säkert kort, grillad karr'e och grillad högrev. Till blev det kokt blomkål med smör och lite flingsalt. Grillade mycket så att lunchen i morgon är räddad. 

Nu kör vi soffmys och nedvarvning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar