..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

27 augusti 2012

Dagens...

...middag var mycket godare än den ser ut.

Hade kanske piffat upp lite om jag stekt röd paprika med vitkålen. Får tänka på det till nästa gång jag ska fota en gråtråkig rätt, måste "färgsätta" den först!
Enkelt och gott var det iallafall. Nötstek med gräddsås och vitlöksfräst vitkål. Stekt vitkål är en av mina favoriter, kan användas till det mesta och varieras i en oändlighet. Den här gången strimlade jag vitkålen med osthyvel, fräste den i en ordentlig klick smör, pressade i en vitlöksklyfta, lite örtsalt, några varv med svartpepparkvarnen och ca 2 tsk balsamvinäger på slutet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar