..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

22 augusti 2012

Ikväll...

...har jag trotsat min trötthet.
När de små hade somnat körde jag ett av mina styrkepass. Gjorde några små ändringar för att undvika några av de redan ömma musklerna i armarna. Kan inte påstå att jag är slutkörd eller dyngsvettig som jag brukar, men varm och rätt nöjd ändå!
Nu efteråt känns det jättebra, trots att dagens huvudvärk inte gett med sig. Har nyss käkat ett frökex med ost och en skvätt tonfiskröra med kokt ägg och egen majonäs.

Ungefär så här gör jag min tonfiskröra räcker till ca. 4ggr till mig:

50/50 majonäs/creme fraiche ca 1,5dl av varje.
1 burk tonfisk
1/2 finhackad paprika
4 kokta strimlade ägg
3 cm finstrimlad purjolök
1/2 tsk sambaloelek
Örtsalt
Nymalen vitpeppar

Eftersom jag tränar hemma har jag inga hitech redskap att använda. De här två var dagens rekvisita. Hantlar modell äldre och ett kvastskaft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar