..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

27 augusti 2012

Måndag...

...igen.

Höstutmaningen går bra!!
Visst, vågen visade +-0 idag mot förra måndagen och trots det är jag NÖJD!
I lördags hade jag ett fint minus på vågen och igår fick jag mens, så dagens nollresultat har sin naturliga förklaring. Om några dagar skuttar den nedåt igen, bara att fortsätta på samma väg.

Måttbandet har jag inte tagit fram än, ångrar det jättemycket! Men jag känner att mina mått har minskat ordentligt. För drygt en vecka sedan provade jag ett par jeans i en mindre storlek än de jag har använt sista tiden... ca. 4 cm saknades för att de skulle sitta på bra, kunde med nöd och näppe knäppa, det stramade och "volangerna" hängde över linningen. Tyckte att mina jeans började kännas ännu större i slutet av förra veckan så i lördags när vi skulle iväg drog jag på mig de i den mindre storleken och de satt Perfekt!! snacka om lycka! Så nu har jag börjat jakten på de i ännu en storlek mindre. Känns helt ok faktiskt!

Nu när rutinerna har satt sig och det mesta flyter på här hemma så ska jag försöka få in lite mer motion än förra veckan, (kan inte bli så svårt eftersom förra veckans motionspass var lätträknade). Går ut starkt med en måndag med vila, eller hemmaplock och städning iallafall.

Hade tänkt mig såhär:

Måndag: Städning/vila
Tisdag: Promenad + styrkepass
Onsdag: Orbitrek
Torsdag: Promenad + orbitrek
Fredag: Styrkepass med maken + stretcha igenom kroppen
Lördag: Morgonprom. före frukost eller skogsprom. hela familjen
Söndag: Morgonprom. före frukost eller skogsprom. hela familjen + styrkepass med maken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar