..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

31 augusti 2012

Underifrån...

...perspektiv. Jo tack, det gav mig lite mer "jobb"...

Att kräla och leka på golvet med en 8 månaders har både sina för- och nackdelar. Såg en hel del jag måste ta tag i när jag låg där och försökte underhålla lillen. Lite dammsugning under köksskåpen av diverse spindelnät och lister, avtorkning av undersidan på överskåpen har vi nog missat hela sommaren. Kylskåpet behöver nog också flyttas fram och dammas av. Skönt att det regnar och är grått idag så jag slipper bli påmind av solen att fönstren också behöver rengöras.
Maken skurade ordentligt bakom spisen och diskmaskinen härom veckan så snart är hela köket storstädat inför hösten. "Bara" överskåpen kvar att rengöra, sen är det klart.

Idag kör jag på med lite städning varvat med virkning medan lilla A sover. Hinkar i mig kaffe med grädde och försöker komma på vad vi ska äta till middag. Tänkte att vi skulle göra lite höst utomhus i helgen istället för att behöva städa inomhus. Tror inte vi kommer använda våra trädgårdsmöbler nåt mer så det är lika bra att ställa undan dem för vintern. Vi sparar en sittgrupp av tre framme till mellisfikat fina höstdagar. Dessutom har vi en JÄTTEhög med vresrosor att forsla bort efter min röjjning härom veckan. Förhoppningsvis kan vi avverka gräsmattan också om det torkar upp såpass... ingen risk att vi blir göralös med andra ord!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar